Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Ośrodek Pomocy Społecznej w Wojciechowie (Wojciechów 3, 24-204 Wojciechów, tel: 81-517-79-95 lub 81-517-72-41 wew. 22, fax: 81-517-79-95, email: ops@opswojciechow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Ośrodek Pomocy Społecznej w Wojciechowie.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2018-10-05.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Mirosław, e-mail: ops@opswojciechow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 815177995. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-30
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2020-09-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Wojciech Mirosław, adres e-mail: ops@opswojciechow.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Ośrodek Pomocy Społecznej w Wojciechowie mieści się w jednym budynku, pod adresem Wojciechów 3, 24-204 Wojciechów.
Dostosowanie wejść do budynków
Ośrodek Pomocy Społecznej funkcjonuje na parterze.
Wejścia do budynków znajduje się poniżej poziomu terenu. Do budynku prowadzą schody zaopatrzone w poręcze.
Dostosowanie korytarzy
Brak dostępu dla osób na wózkach inwalidzkich do budynku. Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę w OPS Wojciechów muszą po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym lub mailowym, skorzystać z budynku Urzędu Gminy w Wojciechowie, Wojciechów 5, 24-204 Wojciechów, który ma podjazd dla wózków inwalidzkich (oferowana pomoc pracownika właściwego dla danej sprawy oraz pomoc przy wejściu/wyjściu z budynku).
Dostosowanie schodów
W budynku OPS Wojciechów znajdują się schody zaopatrzone w poręcze do podtrzymywania się. Schody uniemożliwiają poruszanie się na wózkach inwalidzkich. Natomiast w budynku UG Wojciechów jest podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność pochylni
Tak, przed budynkiem UG Wojciechów, Wojciechów 5.
Dostępność platform
Brak
Dostępność informacji głosowych
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Brak miejsc parkingowych wyznaczony dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Brak tłumacza języka migowego.